lördag, december 22, 2012

4:e advent


Imorgon är det redan 4:e advent. Dan före dopparedan. Så kul med jul! :)

Till alla er sillälskare tänkte jag lägga ut ett recept på en jättegod inlagd sill som heter Guns sill. Jag fick receptet av en arbetskamrat. Vi hade den på två utav julbufféerna på jobbet. Den är billig att göra och framför allt god.

Guns sill

2 brk matjesill, á 200 gr
4 msk hackad röd lök
2 msk klippt dill
4 msk ättiksprit, 12%
4 msk olja
½ dl socker
2 dl krossade tomater
1 tsk krossad svartpeppar
1 tsk krossad kryddpeppar

Blanda ihop allt i en glasburk och låt stå över natten.

Idag kom min syster och hennes familj till mina föräldrar. Jag har inte träffat dem sedan i somras. Så roligt det ska bli att träffas igen!

Ha en mysig 4:e advent!
Tack för besöket!
kramis Pernilla

Inga kommentarer: