söndag, oktober 07, 2012

Grattis kort

Jag var ju på en scrapträff i september som min lokala förening High Coast Scrap hade anordnat. Jag gjorde tre st grattis kort på den träffen. Vi skulle göra alster till tre st utmaningar. Sen på slutet av kvällen var det utlottning på våra namn. Jag vann faktiskt ett gäng stämplar då. :)

Till den första utmaningen skulle skapa nåt i färgerna gult, rött och grönt. Svart och vitt fick användas som accentfärg och alltså i liten skala. Jag gjorde då ett grattis kort till en kompis som fyllde år strax efter träffen.




Mycket färg blev det på detta kort. Motivstämpeln är från Prickiform som finns hos Pysselmyran. Textstämpeln har jag köpt hos Scraplyckan. Scraplyckan finns ju inte mer. Papper från mina gömmor och blommor därifrån lika så. Själva etiketten som textstämpeln sitter i har jag inhandlat från en tjej på facebook. Fantastiskt vilka affärer man kan göra där. :) Det är en Tim Holtz die som  jag har färgat in med en stämpeldyna.

Snart ska jag på en scrapträff igen. :) Då går stora pysselträffen som High Coast Scrap ordnar av stapeln. Det är ca 150 st pysslare som har anmält sig dit. Den träffen blir den 27-28 okotober. Det ska bli så kul! :D

Ha en trevlig vecka!
Tack för besöket!
kramis Pernilla

2 kommentarer:

Margareta sa...

Åh vilket härligt kort!!
Ja, visst är det härligt med träffar! Vi hade en spontanträff igår - så kul!!!
Krya på dig från din förkylning!
Keam!!

Lisan sa...

Grattis till din vinst. Du får visa dina stämplar sen så vi får se. Jätte fint Grattis kort med. Du har fått ihop färgerna jätte bra. Ha en go helg.Kramis Lisan