måndag, november 07, 2011

Luciatåg

Nu är det snart bara tre veckor kvar till 1:a advent. Tänk vad tiden går fort! Det är redan november. Vi har inte fått någon snö än. Men den kommer snart. I helgen som var har vi haft disigt och dimmigt väder. Men det är inte så kallt. Det känns lite olustigt att vara ute. Hu!

Denna måndag lägger jag upp ett kort med en lucia och en stjärngosse. Stämpeln har jag köpt begagnad så jag vet inte var den kommer ifrån. Jag använde spillpapper till kortet denna gång. Det finns så mycket spillpapper hos mig. Jag måste bara bli bättre på att använda upp spillpapperet också.


I helgen som var firade jag och Martin att vi varit tillsammans i ett halvår. Vi åt gott och jag fick 10 st röda rosor. :) Vilken gullig kavaljer Martin är! 

På tisdag ska jag gå en kurs i livsmedelshygien genom jobbet. Det är tänkt att jag ska ta över matlagningen i cafét, där jag jobbar, efter jul. Det blir spännande!  Jag kommer att få lite andra göromål  på jobbet då en av caféts anställda slutar att jobba hos oss den sista december. Jag kommer då att vara mer i köket. 

Ha en trevlig vecka!
Tack för besöket!
kramis Pernilla





6 kommentarer:

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilket snyggt underbart kort vännen gillar det massor:)

Å vad mycket annat snyggt du har att bjuda på sedan sist jag hälsade på du har verkligen inte legat på latsidan:)

Önskar dig en underbar måndag och vecka som kommer, ha det bäst :) Var rädd om dig !

Massor med kramar från Lilla Inger vännen♥:)

Unknown sa...

Vilket gulligt luciatåg.
Kram Elin

Lene sa...

Hej min vän!
Så snyggt kort, härligt luciatåg!
Hoppas allt är bra med dig vännen!?
Kram lene

Karin sa...

Vilket fint julkort! Stämpeln är ju ursöt!
kramkram!

Gertrud sa...

Visst går tiden fort, veckorna rusar fram. Jag som inte tycker om julen har två andra favoriter. Det är 1:a advent och det är Lucia. 1:a advent tycker jag det är mysigt att baka och tända lite ljus. Och Lucia är också mysigt. Jag gillar ditt kort med en söt stämpel.Skickar en kram i Novmbermörkret, Gertrud

Ulle sa...

Vilket härligt julkort! ... ett som man verkligen blir glad av ...