tisdag, oktober 18, 2011

Julkort #4 och #5

Jag har gjort två st julkort. Det är samma motiv men lite olika ändå. Jag brukar inte tycka om engelska texter. Men dessa kort ska skickas utomlands så då passar det ju.

Jag har använt två dies här. En från Sissix med järneksblad och bär och en från Magnolia (swirlen). Motivet är från Stämpelkällan, tror jag i alla fall.


På det här kortet har jag använt stämpelmotivet i full storlek. Mönsterpapper från Inkido och Magnolia. "Puss-papperet" är egentligen ett Valentinepapper men jag tyckte att det passade så bra in här.

Nu är det bara fyra dagar kvar till Stora scrapträffen. Vad jag längtar! Det är ju så himla kul! Men jag kommer bara att gå på söndagen för jag ska på dop på lördagen. Det blir ju himla kul det också.

Tack för titten!
Ha det bra!
kramis Pernilla

7 kommentarer:

Carina sa...

Fina kort. Gullig stämpel. Kram

Lisan sa...

Jättefina kort. Håller med det här med text på engleska. Jag är själv jätte kluven och så, men har använt det en hel del ändå. Stämplen är super söt. Ha det så bra i höst rusket. Kramis Lisan

Lena sa...

Vilka häftiga kort du har gjort. Dom blir man glad av att titta på. Jag håller med dig om texter på engelska. Jag är inte så förtjust i att använda dom heller. Men ska man skicka utomlands så är det ju helt ok. Ha det gott. Kram Lena

Unknown sa...

Underbart,
super söt stämpel.
Kram Elin

Unknown sa...

Jättefina kort.. hihi jag blev lite full i skratt.
Har faktiskt använt samma stämpel på ett kort jag la ut i bloggen idag :)
Roligt det låter med en träff :)
Hoppas ni får det bra / Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Jättefina Julkort du bjuder på gillar dom båda två:)
Hoppas att du får det super trevligt på träffen:)

TUSEN TACK snälla du för dina trevliga rader om mina ”Cupecakes” vad GLAD jag blir att du gillade dom:) Dina ord hos mig uppskattas mycket:)

Önskar dig en jättetrevlig dag och ha det bäst :)

Kramar från Lilla Inger vännen♥:)

Margareta sa...

O så underbara kort du gjort! Visst är det roligt med lite annorlunda kort och motiv!
Kul med pysselträff! Vi har vår träffmed gänget här i Gävle på lördag - ska bli sååå kul! hoppas din blir minst lika rolig!
Ha det gott! Kram!