onsdag, september 21, 2011

Oj, så skoj det var!

Jag var ju på en scrapträff med vår lokala förening High Coast Scrap. Men, så himla kul det var! Vi var ett gäng på 5 st personer som satt vid samma bord. Vi pratade och skrattade en massa och scrappade så klart. :) Tack Sussie, Bea, Anette och Malin för sällskapet!

Jag hann göra 3 st layouter. En på Oscar, en på Tyra och en på dem tillsammans. Två av layouterna var till varsin utmaning. Det fanns 3 st utmaningar man kunde vara med i.  En utmaning handlade om hösten och den andra utmaningen jag var med i skulle man lifta en färdig layout. Jätteroliga utmaningar! Jag kommer att visa de tre layouterna jag gjorde en annan gång.

Idag tänkte jag visa ett julkort som jag har gjort.


Här har jag använt mig av en Nellie Snellen die. Kransen har jag stämplat upp två ggr och klippt ut texten på den ena. Texten har jag upphöjt med distanskuddar. Motivet är från Inkido, tror jag. Ett vitt och silverprickigt band har jag också satt dit.

Inte nog med att jag var på scrapträff i helgen. Den 22-23 oktober är det Stora pysselträffen. Vad jag längtar! Men tyvärr kan jag bara vara med på söndagen den 23/10. Jag ska på dop på lördagen. Det är ju mysigt det också. :)

Ha det bra!
Tack för titten!
kramis Pernilla

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint julkort, riktigt härliga julfärger, vad duktig du är. Tre layouter, hur hinner du? Du är supersnabb och full av ideer.
Kramen ifrån mig

Lene sa...

hej vännen!
Så snyggt kort, gillar den stämpel!
ha en bra dag1
kram lene

Lena sa...

Det är ett himla snyggt julkort du har gjort. Så trevligt att åka på träff och träffa lite pysselkompisar. Ha det gott. Kram Lena

Lena B E sa...

OMG vilket himla snyggt julkort!! :)
Det är fantastiskt fin vännen!! :) Ett jättesnyggt band har du också, såna har jag inte sett tidigare, var finns dom?
Så kul att ni hade så trevlig på träffen. :)
Ha en fin vecka och ha det så bra.
Kramar från Lena

Margareta sa...

Jättevackert julkort! Så snyggt med den upphöjda texten!
Ha det gott min vän!
Kram!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig min vän:)
Vad glad jag är för din skuld att du har varit i väg och haft så kul:) Sådant förgyller verkligen tillvaron:)

Julkortet du har gjort är verkligen snyggt jag gillade det massor:)

Ha det bäst och var rädd om dig!

Massor med kramar från Lilla Inger vännen:)

Unknown sa...

Vilket härligt julkort,
Kram Elin

Petra sa...

Jättesnyggt kort, stilrent o fint.
Jag var också på scrapträff i helgen, det är sååå roligt.
Kram o riktigt trevlig helg.
Petra

Lilla Pyssel Inger sa...

Det är bara lilla jag som tassar in här och vill önska dig en jättetrevlig och skön helg:)

Ha det bäst:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥ :)

Karin sa...

Härligt att titta in här hos dig och tack för inspiration till att göra en blomma i förra inlägget!

smuulan sa...

Hej! Vad roligt att ni hade det bra på scrapträffen. Önskar att jag kunde varit med jag också, men du vet ju att det är lite tufft just nu. Ska bli kul att se layouten på Oscar. Ja på Tyra också, men jag är ju lite partisk, hihi...
Kramar!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig vännen:)

Ja du resan till Italien var helt makalös underbar och jag vill absolut göra om detta i framtiden:)

Det kostade bara kr 240 tur och retur när man åkte över dagen med flyget. Sen köpte vi en åkbiljett där man kunde åka hur mycket buss, tåg och linbana som man ville under en dag och det kostade endast kr 45:-

TUSEN TACK snälla du för dina alltid så trevliga och goa kommentarer hos mig:) Det gör mig mycket GLAD:)

Å du självklart så måste du testa att göra nåldynor är säker på att du kommer gilla att testa på:) Lycka till:)

Ha det bäst och önskar dig en toppen vecka som kommer:) Var rädd om dig !

Kramar från Lilla vännen Inger♥ :)

Karin sa...

ÅÅh va skoj med scrapträff! Jättefint julkort! =)
kram !

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig vännen:)

Hoppas att du har haft en helt underbar skön och mysig helg:)

Ville titta in och passa på att önska dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)

Ha det bäst och var rädd om dig !

Massor med kramar från Lilla Inger vännen:)

Åsa sa...

Riktigt juligt och stilrent och snyggt julkort du har gjort - kransen är helt underbar!
Massor med kramar
Åsa