onsdag, september 14, 2011

Första julkortet för i år

Jag blev så inspirerad av alla som börjat göra julkort så jag gjorde några själv. Det var lite svårt att finna julstämningen men det blev ett kort i alla fall. Ett enkelt kort utan krusiduller.


Den stora blomman har jag gjort själv. Jag har stansat ut blommor med hjälp av en die från Magnolia i silkespapper, tyll och vit cardstock. Stämpeln är från Inkido. Jag har färgat in motivet med "crushed olive" som är en Distress dyna. Papperet kommer från Basic Grey.

Idag är det hyffsat väder än så länge. Det har regnat en väldans massa sen förra veckan. Perfekt väder att pyssla i! :) 

På lördag ska jag på en scrapträff. Den pågår kl 10-22. Vad jag längtar! Det ska bli så skoj! :D Jag hoppas jag får nåt gjort. I alla fall mer än när vi hade månadsträffen. Det skulle vara kul att få fler julkort gjorda.

Tack för titten!
Ha det bra!
kramis Pernilla




11 kommentarer:

Ann-Charlotte's blogg sa...

Jätte snyggt julkort, fint med blomman i olika lager av material.
Skall på rekordträffen på lördag och tänker (hoppas) få börjat med mina julkort då ;0))
Ha en bra vecka!
Kramar

Beea sa...

Ohhh wow vilket snyggt! :D
kramar

Lena B E sa...

Hej vännen!
Åh vilket jättefint julkort!! :)
Så snygg blomma du gjort, vad läckert det blev med alla olika lager. :)
Åååååh så många och jättefina födelsedags kort du fått, det var så kul att få se alla fina kort du fått!
Ha en bra dag och hoppas du får roligt på träffen!
Kramar från Lena

Anonym sa...

Jättefint kort...

//Berit

Anonym sa...

Åh vilket fint julkort, det är så roligt att du skapar med egna ideer och gör egna blommor, det gillar jag verkligen. Kram på dig!

Lena sa...

Hej på dig!
Vackert julkort och så fin blomma du har gjort. Kika in till mig och delta gärna i min candy där. Ha det gott. Kram Lena

Lene sa...

ÅH så vackert julkort, så snygg stämpel!
Ha en skön kväll vännen!
Kram lene

Unknown sa...

Fint kort och snygg blomma :) duktiga du ;) Jag har med fått ett par julkort gjorda nu, bra att ha kommit igång, kommer ihåg hur stressad jag blev förra året..
Hoppas allt är bra och ha det såå kul på scrapträffen i helgen / Kram kram

Margareta sa...

Superfint julkort - och vilken snygg blomma - vackert med bären också!
Ha det gott! Kram från fjällvärlden !

Camillaskreativa sa...

Wow, vad duktig du är som börjat med julkort allaredan. Själv har jag inte scrappat på länge, längtar tills jag har tid till det....
Nu är jag hemma och är sjuk, blivit smittad med världens dunderförkylning av barnen, typiskt va!!!?
Vi hörs
Kramar Camilla

Josefine Skapar sa...

superhärligt kort!