söndag, februari 06, 2011

Grattis kära syster!

Min lillasyster Charlotta fyllde år igår. Jag gjorde en "Inger-väska" till henne. Däri stoppade jag ner ett presentkort på Åhléns. Hon köper mycket grejer där. Lotta blev i alla fall jätteglad! :)


Röd, svart och gul är hennes favoritfärger.


Jag har gjort blomman själv. HÄR finns en beskrivning hur ni gör. Swirlen är från Magnolia och likaså bladen. Åsså finns där röda blingstenar också. Låset har jag köpt hos Altheas Mix.

Jag drabbades tyvärr av magsjuka i veckan som var. Det höll i sig i 5 dar. Jag jobbade bara torsdag och fredag denna vecka. Men i helgen har jag haft det kul! På fredagen var jag till en kompis och åt middag. Vi hade väldigt kul! I lördags var jag på revy igen. Det var en fars, " Alla var där", som spelades av ett lokalt gäng "Teaterspegeln". Det var väldigt kul det också! :)

Tack så jättemycket för alla goa kommentarer som gör mig så oerhört glad!

Ha det bäst!
kram Pernilla


7 kommentarer:

Petra sa...

Underbar väska du gjort till syrran.
Har aldrig testat att göra en sån, men blir lite sugen.

smuulan sa...

Hej! Vilken fin väska du gjort! Ja, hon gillar ju verkligen dom färgerna. Papprena du använt var ju huuur fina som helst!
Kram från Sandra

Unknown sa...

Jättefin väska Pernilla kan tänka mig att hon blev glad för den..
Så snyggt me låset med, har aldrig provat själv att göra någon med lås på utan har bara ancänt mig av band ;)
Önskar dig en trevlig söndag :) / Kram kram

NuttesPyssel sa...

Hej! Vilken väska! Otroligt snygg! Till och med ett lås. Så fint.
Trevlig söndag.

Gertrud sa...

En jättefin vårväska till syster Lotta! Den ser så arbetad ut och du kan vara mycket stolt över den :) Roligt att göra något annat än kort, säger jag som aldrig provar något :) Nä, nu får jag skärpa till mig! Kram Gertrud

Lena sa...

Vilken söt väska du gjort till syrran. Vad roligt att få saker i de färger man gillar. Den är underbar! Ha en bra vecka. Kram Lena

Lilla pyssel Inger sa...

Är hundra procent säker på att din kära syster blev jätteglad för den underbara väskan du gjort till henne:) Vet jo själv också vilket arbete det är att göra en så kul när man får uppskattning för det man har gjort:) Underbara klara färger och detaljer som du fått med:) STORT GRATTIS också till din award den är du verkligen värd:)
Önskar dig en riktig trevlig söndag kväll och vecka som kommer:) Otur att du varit sjuk så hoppas att du får må bra nu och ha det bra:) Kramar från lilla vännen Inger:)