onsdag, januari 05, 2011

Decemberswap

Lagom till Lucia var våra swapkort klara denna gång. Temat för december var "Familjens julrecept hemligheter". Vi var 4 st denna omgång.



Jag börjar med mitt kort. Ni har sett det förut som ett julkort med ett annat bakgrundspapper. Här stack jag ner receptet "Mormors goda havrekex" i skattkistan.





Camillas jättefina receptkort innehåller en smarrig chokladtryffel.





Karinas tag under den vackra burfågeln finns ett recept på en Glöggspritzer.





Pernilla Mass har ett recept på Syltefläsk med den gulliga kockan.

Vi böjar med en ny omgång snart igen. Om det är någon av er därute som vill vara med i vår swap så kan ni maila mig

pernillaxandersson@hotmail.com

Det finns flera platser kvar. Ni kan maila mig även när det gått en tid på det nya året. Om ni vill fundera på saken, tänkte jag.

Idag är det Trettondagsafton. Ännu en helgdag. Jag är bortbjuden på middag hos en kompis. Sen efter middagen ska vi gå och se en revy som ett lokalt gäng spelar. Det ska bli kul! Jag är ledig från jobbet i hela fyra dagar nu. Skönt!

Ha en trevlig Trettondagsafton!

kram Pernilla

6 kommentarer:

Lene sa...

Åh så fina swapkort!
Jag tycker inte att tiden räcker till, annars skulle jag nog vara med. men det får vänta tills jag slutat arbeta!
Ha en bra dag!
Kram lene

LenA sa...

TacK för inbjudan till swappen, men säger som föregående...tiden, tiden......!

Ha nu en riktigt skön ledighet och hoppas du får många goa skratt på revyn!
Kram Lena

Unknown sa...

Hej hej :)
Jättefina swapkort du visar..
Ville bara kika in och önska en trevlig helg..
Själv sitter jag just nu på jpbbet och väntar på att få ta helg / Kram kram

Åsa sa...

God fortsättning vännen!
Hur hade ni det på revyn!?! Hoppas så att ni hade det jättebra och att ni fick en toppenfin kväll - man lever ju så länge på det!!!
Hoppas så att allt är bra med dig. Tänker på dig ofta än om jag är dålig på att höra av mig än, men nu har jag fått ut lite på bloggen i alla fall så lite har det hänt i alla fall.
Era Swap-kort är så fina! Önskar jag kunde vara med men det blir för mycket för mig och jag som inte ens orkar med att vara i köket. Ja, det är en glädje att se alla fina ni gör så hoppas att det är fler som nappar och vill vara med för måste vara så kul att ta fram så fina receptkort. *hjärta*
Önskar dig en trevlig helg och var rädd om dig!
Massor med kramar
Busan

Lena sa...

Jättefina är era swapkort. Jag har visserligen tiden. Men dåligt med intresse för matlagning. Jag pysslar hellre,ha,ha. Vill önska dig en trevlig helg. Kram Lena

annicka sa...

Hej hej! Hoppas du hade en trevlig trettondagsafton :) och en god fortsättning på 2011! kram kram