fredag, november 26, 2010

En liten julask

När jag var på scrapträffen var en utmaning att man skulle göra en ask. Då gjorde jag denna nedan. Det är en liten ask med måtten 9x9x5 cm. Det fanns en mall som vi fick rita av. Den är lagom att ha julgotter i eller som jag tänker göra ; lägga i ett smycke och ge bort.



Jag har använt mig av Maja Designs papper från julkollektionen i år. Här ser ni ju att jag kantat med ett vinrött band.



Så här ser den ut upptill. Massa blommor med stickles på och blad.

Jag har ju en cuttlebug nu och jag har fått låna en massa dies av goaste vännen Sussie. Jag vevar och vevar och vevar. Nu tror jag att jag har fått vevarm. Ha, ha! Jag har faktiskt lite ont i armarna av allt vevande. Igår fick jag gå och köpa mer cardstock för att det tog slut.

I helgen blir det kul! Ikväll ska jag på fest hos en arbetskompis och på söndag ska jag på ljusparty. På lördag ska jag ta och veva på cuttlebugen. Jag måste ju göra advent också. Det tänker jag göra idag då jag slutar kl 12.

Hoppas ni får en lika trevlig helg!
Ha det bäst!
Free Signature Generator
Free Signature Generator

9 kommentarer:

Petra sa...

Oh vilken snygg ask. Den gillar jag jättemycket.
Ha så trevligt nu på festen och du, köp hem lite liniment och smörj in vevarmen, det funkar nog:).
Kram
Åetra

Lene sa...

Vilken snygg ask!!!!Härliga färger!
Ja du, nog känns det när man vevar det är då klart, har haft barnbarnen att vava lite för mig!
Ha en skön 1.a advent!
kram lene

Pernilla sa...

Väldigt fin ask.
Här snöar det en hel del just nu och vi har minus 7 grader.
Hoppas du får en trevlig helg.

Kram Pernilla

Lena sa...

Jättesöt ask du har gjort. Den blir fin att ge bort. Ja du, det frestar på att vara scrappare, ha,ha. Petrs råd var bra tycker jag..det kanske man ska testa när vevarmen ställer till det. Ha en mysig helg. Kram Lena

Gertrud sa...

En superfin ask, vackert med bandet. Pappret är så snyggt. Grattis till veven, Livet som kortmakare blir enklare med en vev :)Vill önska dej en skön 1:a advent, kram Gertrud

Petra/Paradise sa...

OJoj! Vilken läcker ask du gjort!! Gillar verkligen färgerna och så är ju maja designs papper så himla snygga!!
Du har dekorerat asken så fint också :)

Du har en fullbokad helg hör jag!
Vad roligt!!! :)
hoppas du får det roligt på festen :D

Kram Petra

Lena B E sa...

Hej vännen!
Åååååh asken är helt underbar vacker!! :) Jag älskar ditt blomsterarrangemang, det är sååå snyggt!! :)
Petras tips ska jag ta till mig, kan vara bra att ha när det blivit för mycket vevande. hi hi ;)
Det låter som du får en jättetrevlig helg, va kul.
Ha så roligt vännen på allt som du ska på. Det låter helt perfekt med ett ljusparty så här innan jul. :)
Tyvärr har jag aldrig varit på nåt ljusparty, vet inte ens om det finns nåt liknande här i kring.
Ha en riktigt trevlig adventshelg.
Kramar från Lena

Beea sa...

Vilken snygg ask du gjorde, jätte fint med dekorationerna :) prövade själv göra en men din vart mycket bättre ;)
Ha en fortsatt trevlig helg!

Camillaskreartiva sa...

Jättetrevlig ask :o) Så fin! Trevlig första advent till dig med :o)
Kramar
Camilla