fredag, augusti 20, 2010

Veckans julkort v 33



Denna vecka gjorde jag ett julkort i lite annorlunda färger. Brunt och lila är ju inte riktigt de traditionella färgerna. Jag köpte en burk gesso för en tid sedan. Det var i våras. Nu har jag äntligen lekt lite med den. Det är det som är det vita runt om på kortet. Innan gesson torkade kladdade jag på lite dekorationssnö. Jag klippte ut en rosa gran från ett liknande papper och satte den på 3D-kuddar. Stämplarna är från Crafter´s Companion.

Jag är ju med i Altheas Mix bloggs julutmaning. Denna vecka skulle man använda brads och knappar. Bradsen finns i alla hörnen och knapparna ser ni ju i nedre vänstra hörnet.

Imorgon ska jag göra nåt kul! Jag ska på en bakluckeloppis och en gårdsloppis. Hoppas det fina vädret håller i sig. Metroleogerna har spått regn. :( Men, men den som lever får se.

Ha det gott!


Free Signature Generator
Free Signature Generator

6 kommentarer:

pojjo sa...

läckert, roligt med annorlunda färger :D

Lena sa...

Vilket läckert kort du har gjort i lite annorlunda färger. Jag gillar motivet, så häftigt!
Hoppas du gör några fynd idag. Trevlig helg. Kram Lena

Lena B E sa...

Åååh så fint julkort!! :) Så läckert det blev med snön, jag trodde det var vadd du hade satt dit, ser nästan så ut. ;) Kul med andra färger med, rosa och lila är ju inte så dumma färger till julkort, dom korten blir snygga julkort tycker jag!! :) Jag hoppas det kommer lite såna papper till jul. Söt mus du har med!! :) Hoppas du har trevligt på loppisen och gör lite scrapfynd kanske? eller andra fynd. Och framförallt att det inte blir regn.
Nu har jag också gått med i Mitas julkorts utmaning.
Ha en jättehärlig lördagskväll.
Kramar från Lena

Lene sa...

Läckert, läckert och vilken skön stämpel!!
Ha en härlig dag!
Kram lene

Lilla Pyssel Inger sa...

Här kommer det ena fina julkortet efter det andra du ligger verkligen inte på latsidan:) Vad duktig du är, jag gillar Julkortet jättemycket:)
Det var jättekul att prova på en liten barnvagn och även om det var lite pillrigt så kommer jag göra flera för resultatet var himla trevligt:)
Å vad du är gullig vännen, tack snälla och jag blir jätteglad för dina kommentarer:) Tack snälla för att du finns:)
Ha en toppen måndag och vecka och var rädd om dig, kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Karin sa...

Hej vännen!
Åååh va du är duktig som kämpar på med dina julkort! Detta är ju jättefint! Snyggt med brunt å lila! =)
Ha en härlig vecka
kram K.