tisdag, juli 20, 2010

Veckans julkort v. 29

Jag har gjort ännu ett julkort till Altheas Mix julkortutmaning. I förra inlägget skrev jag ju att man kan gå in till Altheas Mix och anmäla sig till att göra ett julkort i veckan fram till Lucia. Då har man fått 25 st kort gjorda och får en sak mindre att stressa med strax innan jul.



Här har jag använt blått papper från mina gömmor. Bilderna är från ett block, "A.T.C Cristmas Collection". Det är vintagebilder som finns att köpa hos Altheas Mix. Jag har blingat snöflingorna med stickels. Blommorna i hörnen har jag chalkat i blått och jag har satt en snöflinga mitt i blommorna.

Det känns lite konstigt att börja med julkorten redan nu. Vi är ju mitt inne i en värmebölja. Men det är faktiskt roligt med julkort som omväxling.


Free Signature Generator
Free Signature Generator

10 kommentarer:

Lena B E sa...

Oj vad du har varit flitig vännen, julkort redan? Du är så smart som har börjat med dom redan och slipper stressa sen innan jul.
Tusen tusen miljoner tack för den superfina mappen jag fick idag och alla fina stämpelmotiv!! Jag blev så GLAD för allt!! :)
Hoppas du har det bra?!
Massor med kramar från Lena

Lena B E sa...

Sorry, jag glömde ju... julkortet är jättejättefint!! :)
Kram igen vännen

Busan sa...

Hej vännen!
Oooh vad du är duktig på att göra julkort!!! Och så flitig du är i sommar-värmen - är så glad du fått så mycket pysseltid. Håller med dig att det svalkar att göra julkort för jag har målat vinter och julmotiv lite grann när det var som varmast och visst svalkade det lite... hi hi...
Har tänkt på dig och din katt och önskar våra kunde komma iväg så med... låter så ljuvligt. Men våra vet ju inget annat och jag är ju med dem nästan dygnet runt så de skulle ju kanske behöver semester från mig.. hi hi.. Ja, de njuter ju i solen på balkogen och springer på loftgången då och då och lilla Smulan verkar lite piggare i korta stunder så vi får se hur det blir. Men blir inte mycket gjort här med bloggen och att hälsa på dig och de andra tjejerna men tänker på er och saknar er och det blir nog mer efter sommaren igen.
Hoppas du har det så bra du bara kan i sommar och att du kan njuta så mycket du bara kan av sommaren!!!
Massor med sommar-kramar
Busan

Susanne Lindén sa...

Jättevackra julkort! Ja du är verkligen flitig och ingen dum idé att göra ett i veckan.

Ha det gott i sommarvärmen!

Lilla Pyssel Inger sa...

Underbart Julkort vännen du är duktig och flitig du:)
Jag tycker du gör helt rätt som mest ligger i solen och har det bra det är riktig semester:)Å vad kul med loppis jag älskar att gå på loppis man kan göra riktig roliga fynd och klipp:)
Passa på att njut och ha det bra du vännen, kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Unknown sa...

Hej vännen, jättefint julkort.
Förstår att det känns konstigt att göra julkort nu, men attans så smart egentligen. Man är ju jämt ute i sista stund och stressar och stressar innan jul, så idén är ju kanon.
Hoppas du har det bra och att vädret fortfarande är bra.
Här ska det visst komma in regn de närmsta dagarna nu, gör ju ingenting egentligen för det behövs ju verkligen, men jag har bara nästa vecka med kvar på semestern så det får inte bli för många dar..
Ha det så gott tills vi hörs
igen / Kram kram

Lene sa...

Åh va du är duktig, jätte snygga julkort! det första är helt underbart vackert!
hoppas du mår bra!?
Kramizar från Lene

Lena sa...

hejsan!
Här lyser minsann flitens lampa. Du är duktig du som redan gjort julkort. Gillar ditt kort, vackra färger och bilder. Ha det gott. Kram Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej hej ville titta in och önska dig en riktig trevlig måndag och vecka:)
Ha det så himla bra och var rädd om dig:) Kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Outi sa...

Underbara julkort! Så inspirerande!!! Jag ska nog också göra några stycken...

Kram, Outi