tisdag, juni 15, 2010

Kort till Gertrud



Jag är med i en födelsedagskedja. Vi är ett gäng tjejer som skickar kort till den som är nästa kvinna på tur att fylla år. Det här kortet gjorde jag åt Gertrud.

Motivet har jag fått av någon. Jag tror det var Maria. Tack vännen! Grattisskylten och swirlen har jag embossat med brunt. Chocolate heter färgen. Blommorna har jag klippt ut från ett mönster papper. Och så har jag använt MS Doily Lace till att stansa ut borden på kanten av papperen. Det är min favorit kantstans. Jag måste nog köpa på mig några fler.

Grattis Gertrud! Hoppas att du hade en härlig födelsedag!


Free Signature Generator
Free Signature Generator

9 kommentarer:

Lena B E sa...

Åååååh vilket fint kort du gjorde till Gertrud!! :)
Snart är det någon jag känner ganska så väl vid det här laget som står på tur att fylla år. Hi hi. Undrar vem det kan vara. ;)
Hoppas allt är bra med dig?!
Ha det så bra vännen.
Kramar från Lena

Lena sa...

Jättefint kort du har gjort till Gertrud. Hoppas allt är väl med dig och att du ser fram mot din dag med post,ha,ha. Ha det bra. Kram Lena

Lene sa...

Ett härligt kort med underbara färger! Me like it!
Kram Lene

Lilla Pyssel Inger sa...

Kortet till Gertrud var supersnyggt förstår mycket väl att hon blev jätteglad:) Ha en underbar dag och sköt om dig, kramar från lilla Inger vännen:)

Gertrud sa...

Ja, Gertrud blev superglad. Ditt kort är så snyggt. Du kan tro att det var helt fantastiskt att få så många handgjorda kort. Vi får tacka Lena för denna ide´. Ha en skön sommar och tack så jättemycket. Kram Gertrud

Karin sa...

Vilket sött kort i så härliga färger! =)
kram på dig !

Lisan sa...

Ville titta in och tacka tusen gånger för mitt fina kort som jag fick på min fördelsedag. Denna kedja är bara helt fantastisk, precis som Lena BE skriver så är det ju någons tur snart. Man ville inte lämna brevlådan utan bara satt o tittade o tittade på allt som trillade ner. Sen att få öppna och mysa..MMMM vilken födelsedag. Hoppas allt är bra med dig annars. Kramis från Lisan

Susanne Lindén sa...

Tack för hälsningen hos mig!

Jättevacker kort! Kul idé och så roligt att få så många fina kort när man fyller år. Dragspelskorten var riktigt snygga! Har själv försökt mig på att göra kort...men kan inte riktigt få till det och då "tryter" tålamodet.

Ha det gott!

Lilla Pyssel Inger sa...

Tack tack snälla gulliga Pernilla vännen:)
Å du är ALLTID så himla gullig och snäll själv så det är en självklarhet att vara det tillbaka:)
Jag hoppas att du får en underbar fredag och helg och var rädd om dig:) Kramar från lilla Inger vännen:)