söndag, mars 21, 2010

Utmaning hos Lena J

Lena J har en utmaning i sin blogg. Man får scrappa vilket alster som helst. Kort, LO eller altrat. Men man måste ha med en eller flera fjärilar på alstren. Man får göra hur många alster man vill och länka till sig i hennes blogg.

Jag valde att altra en äggkartong. Innehållet är inte köpt än. Men jag tänkte mig att köpa 6 par sockor till min systerdotter Tyra och ge bort den till påsk.




Jag har använt mig av utstansade blommor, utstansad fjäril, fjädrar, videkissar, bastsnöre och små orange blommor.




Här ser ni kartongen ovanifrån. Nu syns fjärilen tydligt.

Det är en stor Pysselträff här i stan i helgen. Jag har så klart varit där idag! :) Öppettiderna är lördag kl 10-24 och söndag kl 9-16. Vi, Sussie och jag, var där redan innan de öppnade och stannade till 23.30. Jag hann med 4 st utmaningar. De visar jag lite senare i veckan i bloggen. Idag fortsätter alltså pysseläventyret. Det ska bli sååååå kul! =)

Free Signature Generator

Free Signature Generator

4 kommentarer:

LenA sa...

Att en äggkartong kan bli så fin.....superläcker!
Nu väntar jag med spänning på att få se vad du gjorde på träffen!

Lenas utmaning lockar vekligen så här pysslas för fullt!

Ha en skön söndag!
Kram, Lena

Lena sa...

Åh Pernilla vad läcker. Tänk vad Tyra ska bli glad. <pyssla för mig med idag! Ha det så trevligt. Kram Lena

Lisan sa...

Hejsan, Häftig äggkartong du har gjort. Fjärilar är så fina så det är en toppen utmaning Lena har kommit på. Ska bli skoj att se vad ni gjorde på er stora scrappträff ihelgen. Ha det så bra, kramis från Lisan

Lena B E sa...

Wow så snygg äggkartong!!
Så fina blommor, dom påminner om näckrosor, läckert!! Har du en sån stans? En Martha Stewart va ?
Hoppas du och Sussie har riktigt roligt idag med! :D Väntar med spänning på att få se vad du/ni gjort. ;)
Kramar från Lena